سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار آفرینی

کار آفرینی

بسم الله الرحمن الرحیم

پیشگفتار :

تجربیات از آفرینش انسان تا کنون نشان داده است که ایده پردازی و تحقیق بهترین مسیر برای پیشرفت جوامع بشری بوده است که این موضوع را با دو دلیل صراحتا اثبات می کنیم :

1. خداوند درقرآن کریم می فرماید : لحظاتی فکر کردن وتفکر ازسالها عبادت برتر است.

2.حضرت علی (ع ) درنهج البلاغه فرمود : هیچ روشی بالاتر ازتحقیق نیست.

ازاین جهت روی بحث ما به سمت تحقیق وایده پردازی رفت، چون با کار آفرینی

رابطه ی مستقم دارد وبه نوعی از اجزای سازنده ی کار آفرینی به شمار می رود .

در جامعه ای که بر روی کارآفرینی برنامه ریزی شود، یعنی به نوعی اشتغال زایی شود ماحصل آن آرامش است واین یعنی رسیدن به رفاه اجتماعی واقتصادی که مقصد هر جامعه به شمار می رود.

پس می توان گفت نتیجه ای که در همین ابتدای کار حاصل شد این است کار آفرینی

از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و نیازمند تلاش وهمت بیشتر از سوی مسئولان است تا این کودک نوپا در جامعه ی ما بزرگ شود و با هدف خود برسیم .

در این جا من سخنانی که در کتابها از سوی بزرگان علم نگاشته شده است را به تحقیق خود وارد می کنم تا اثبات شود که موضوع کارآفرینی از گذشته مد نظر بوده است و اصلا با عنوان موضوع جدید مطرح نیست بلکه ما از اهمیت ویژه ی آن و تا ثیر بسیارمطلوب آن در جامعه بی خبر بودیم.

همچنین فعالیت یک شرکت که به عنوان پیرو مسیر کار آفرینی به موفقیت رسیده را تشریح می کنیم .

با امید به اینکه تحقیق حاضر مورد عنایت واقع شود.

کار آفرینی یک فرصت است که امکان کارکردن وکسب درآمد را به افراد جویای کار می دهد که اثرات مستقیم آن را در بازار کار ، اقتصاد ، جامعه وحتی وضعیت

سیاسی کشورهای مرتبط با آن می توان مشاهده کرد .

 ما در بحث اقتصاد داریم که اگردولت کسانی را استخدام کند که صبح تا ظهر یک جا را بکنند وبعد از ظهر همان جا را مجددا پر کنند ودر برابر این کارها به افراد حق السعی پرداخت کند و به نوعی فرصت شغلی در اختیار افراد جویای کار قرار دهد باز هم این دولت است که ازهرنظر سود مطلوب را می کند و این موضوع برای اهمیت کارآفرینی به تنهایی کافی است که متاسفانه باز هم کشور ما دیر رسیده .

در این جا من فعالیت یک شرکت معتبر را در این زمینه برای شما تشریح می کنم .

 

VISION این نام یک شرکت معتبر است که مقر آن در مسکو می باشد محصولات آن با نتایج خارق العاده و باور نکردنی که نتیجه ی سال ها تحقیق و پژوهش تیم عظیمی از دانشمندان گیاه شناس و داروساز است که با ابداع روش انحصاری فرآوری گیاهان دارویی که منجر به حفظ حدود 98 درصد خواص گیاهان می شود ، انقلاب عظیمی در بهداشت و سلامت فردی به وجود آورد .

موسس این کمپانی دمیتری پوریاک یک متخصص زمین شناس و علوم طبیعی می باشد .

در حال حاضر کمپانی در اقصی نقاط جهان دفاتر فعالی را ایجاد کرده است و دارای نمایندگی های انحصاری می باشد . کمک های نوع دوستانه ی آن ها به صلیب سرخ جهانی موجب شد که این دو و یک همکاری گرم و صمیمانه ای با یکدیگر داشته باشند و بدین منظور مدیران روابط عمومی و نمایندگانی از سوی کمپانی مشخص گردید .

این شرکت بازاریاب هایی را با یک کلاس کاری مناسب و بر اساس یک گزینش کاملا مشخص نمود که به آن ها علاوه بر پورسانت و مزایا به صورت ماهیانه یک حقوق معین پرداخت می می شود ، آن ها را به عضویت بین المللی خود در آورده که در این صورت ضمن ایجاد یک فرصت شغلی مناسب، سود مطلوب خود را برداشت می کنند .

« به عنوان مثال اگر ماتبلیغات گوشی SAMSONG را در رسانه مکرر ببینیم ولی از زبان یک فرد فقط یک بار بشنویم که NOKIA بهتر از SAMSONG است مطمئنا گفته این فرد تاثیر بیشتری بر ما می گذارد .

از طرفی عده ای از افراد خبره را از خود کشورهای عضو شناسایی کرده در همایش های بزرگ و مناسبت های خاص در مکان های مخصوص به تبلیغات و تشریح محصولات این کمپانی می پردازند که در این روش بیشتر از افراد برجسته علمی و شهره در این زمینه استفاده می شود که ظاهرا هم تبلیغ کنندگان و هم خود کمپانی از درآمد اقتصادی خود رضایت دارند .

در این جا USER هایی هم که با کمپانی به صورت ONLINE در ارتباط هستند بی نصیب نمی مانند . این شرکت در جذب نمایندگی و ایجاد شعب در بیمارستان های خاص کشور هم فعالیت دارد .

و نهایتا این شرکت در سال میلادی که گذشت به عنوان برگزیده نمونه در زمینه گیاه پزشکی در دنیا شد که در کسب این موفقیت و غلبه بر شرکت های معتبر داروسازی در اسرائیل ، آلمان و آمریکا مدیریت حرف اول را می زند .

کار آفرینی هم در حقیقت یک مدیریت است که سال های پیش تیلور در اصول مدیریتی خود با عنوان کنترل به آن اشاره نمود چرا که پیام این مدیریت و ماحصل آن آرامش ، رفاه و پیشرفت جامعه است .

منابع و مآخذ :

1. کتاب اقتصاد خرد « حسابداری »

2. بسته های آموزشی empowerism تالیف برایان تریسی

3. سایت vision

4. کتاب اقتصاد کلان « حسابداری »